Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sorryd
dörr olåst höger bak för hög signal permanent felkod 6A02 dörren går i lås kan jag göra något själv volvo vill ha 4500 display visar larmservice erfodras
Användarvisningsbild
av wissel
Verkar som om du har en felaktig Låskista i bakdörren. Köp en begagnad på skroten, går på 600 hundring ca. Försök att få tag i en som suttit i en 04-07a.
Har du provat att låsa dörren när du går ur bilen med elpanelen i dörren ? Jag har det felet just nu på min bil och när jag använder elknappen så
brukar det funka ett tag igen. Samma sak när jag kör o innerbelysningen tänds o display visar "höger bakdörr öppen", Låser med elknappen i DDM en
och det slocknar och displayen blir normal. Jag bytte mina dörstoppar och genast blev det bättre, inte en enda gång har det bråkat sedan dess men jag byter låskistan iaf. Mina dörrstoppar gnisslade och gjorde dörrarna tröööga som fan, nu går dom lätt o tyst o inga displaymeddelanden. Kan ju vara en tillfällighet ?
:o
av sorryd
ok jag söker en beg behöver jag en programering efteråt eller räcker det med en bortkopplad minuskabel under arbetet
Användarvisningsbild
av wissel
sorryd skrev:ok jag söker en beg behöver jag en programering efteråt eller räcker det med en bortkopplad minuskabel under arbetet
Räcker.

Läste ur koder nu o fick felkod på temp[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]