- sön 04 jun 2006, 14:35
Har en Volvo 850 GLT -92 som har dött Den har gått ojämnt på tomgång, gått hackigt på låga varv, t.ex om man tar en kurva på hög växel samt att den känts allmänt slö vid gaspådrag, men har startat. Men nu senast jag körde, så började det med att jag inte fick igång den förrän efter 3:e försöket. Sen surade den till och dog, men gick att starta direkt igen! Men till slut, så stannade den helt och jag har ej fått igång den sen dess! Har kollat att det kommer bränsle, gnista, pupmprelät, luftmassemätare. Har även läst av felkoder och på socket A2 fick jag 121, på A6 314 och på A7 123! Felsignaler från insugsrörets flödesgivare, samt kamaxelns lägesgivare?! Testade att skifta kamaxelgivaren med en likadan 850 glt -92, men icket! Insåg dock i efterhand att Bosch-numret ej stämde mellan dessa! Måste det vara exakt rätt boschnr för att det ska funka alls!?
Bytte tillbaks till originalgivaren och försökte starta, och motorn "hurvar" lite, men hinner inte komma upp i varv innan den stannar.
Tacksam för tips!!
Bytte tillbaks till originalgivaren och försökte starta, och motorn "hurvar" lite, men hinner inte komma upp i varv innan den stannar.
Tacksam för tips!!