Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en V70 -05.

Varje gång jag stänger förardörren knakar det i handtaget. Inte hela världen kanske, men irriterande. För att fixa detta vill jag lossa innerhandtaget.

Jag har tagit loss dörrsidan, men en av skruvarna till handtaget sitter under DMM:en, så DmM:en måste bort. Enligt Haynes skall två plåtbleck/fjädrar först pressas in, vilket är lättare sagt än gjort. DMM:en har en delning i plasten en bit ner. För mig skulle det räcka att dela DMM:en där, men jag har ingen aning om vad som händer då. Jag vill ju inte bli sittande med en hög kontaktbleck och plastdelar.

Tar tacksamt emot tips om hur man gör. Är det plåtblecken som gäller och finns det i så fall något knep att ta till?
Det löste sig. DMM:en har plåtbleck som spänner in den mot plåtbleck som sitter fast i dörrpanelen. Jag fick för mig att dessa plåtbleck satt ihop i ett stycke. Det är i stort sett bara att dra ur DMM:en ur panelen.
Blev av med knaket också

Läste ur koder nu o fick felkod på temp[…]

Renovering av dieselvärmare V50-08

Här är några bilder https://i.im[…]

Jag provsatt också Mazdan, 180cm lång […]

Körde den genom biltvätten. Blev vä[…]