Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Då det anses vara ofint att ställa frågan bland Volvotrådar, ställs den här :-)
Vad anser ni om dessa Franska juveler?
Senast redigerad av 1 kamilenski, redigerad totalt 0 gånger.
kamilenski skrev:Då det anses vara ofint att ställa frågan bland Volvotrådar, ställs den här :-)
Vad anser ni om dessa Franska juveler?
Har bara kört en gammal 406:a, den var trisst, seg och kopplingen var stenhård.. Sen att jag har en urkass peugeot/renault/Volvo-motor i bilen bättrar inte på Peugeots anseende hos mig iaf.
av *pettson*
Riktigt snygga ibland. Fungerande är dom också roliga ibland.
Går vi under skalet som mekaniker är där mycket nytänkande. Så mycket nytänkande att deras egen supportavdelning faktiskt inte har en aning utan ber dej kontakta rivaliserande verkstäder, märke som icke märke, för att eventuellt få hjälp.
När så nytänkandet börjar plana ut händer det som inte ska kunna hända. Till exempel att blanda programvarorna för bensin och diesel.
När man gör programuppdatering på en bensinare under dess vanliga service och får ett nytt program via datorn.
Laddar in det och bilen startar inte mera. Kunden som väntar vill inte riktigt tro att bilen just blivit obrukbar på grund av datorn. Det går dessutom inte att reversera uppdateringen från mekanikerns sida.
Support finns endast måndag tisdag och onsdag. Inte torsdag som denna.
Svar kan komma på en torsdag och fredag undanbedes supportfrågor överhuvudtaget. När så svaret kommit veckan efter, om varför bilen gick innan programuppdateringen genom att dom läser loggen, så förklarades att fel programvara smugit sej in. Man råkade blanda diesel och bensinprogramvarorna. Det blev en dieselprogramvara i styrdonet på en bensinare. Nåt som ska vara omöjligt.

Jag har också noll förståelse för varför man rationaliserar bort vevaxelkilen till vevaxeldrevet. Eller varför man envisas med att ge alla elsystem egna liv. Det är lite i klass med mannen som uppfann mörkret. Dock blir det inte mörker här utan funktioner som kommer och går. Samt att det sker inte på alla bilar, bara en del.

Märkliga lösningar på produktionsfel: Abs aggregatens styrdon placerade ovanpå aggregaten med servicetid 12 minuter för ett byte. Så blev ekonomiutförandet att byta kompletta ABS aggregat med ledningar. Tid:5,5 timmar per bil. Varför: För att det kunde vara fel på styrdonen.
Som alltså går att ta bort och köpa löst om man vill köpa det som reservdel.

Det finns så många roliga anekdoter om detta märke att lokala verkstan som först slogs för att få vara märkesverkstad till och med erbjöd sej att betala företagsböter till märket, för att slippa vara detsamma.
En rolig anekdot: För att få bli märkesmekaniker på märket ifråga så blir man utvärderad av en psykolog.
Först nu efter att ha sett hur dom har haft det förstår jag det där med psykologen.
Användarvisningsbild
av hebbe
jar har en 308 allure e-hdi,med xenon och parkeringsvärmare, köpte den ny, har haft den sen augusti 2011 och är helnöjd med den, har kört 1100 mil, ja och min sambo har alltid gillat peugeot, och när den faceliftade kom så slog vi till. hade en v50 1.6d innan.
Larzan skrev:Nya 308 och 508 är snygga.
Men vete sjutton om jag skulle vilja äga en :???:
Det stämmer till 100%!

Men jag visste en skit snygg tjej med! Alla ville ha henne. I 1 vecka. Inte mer ;)
Det var verkligen tråkigt att höra det här med att du ska "sälja" din pärla.
Ja, jag hann faktiskt läsa det innan en "grönis" kände sig tvungen att lägga sig i. Eller var det du som anmälde mig? :cry:
Vad ska jag nu reta dig för? :wink:
Mitt hopp får stå till att du handlar en cittra istället :lol:
Jag skulle inte ta i en fransk bil med fjärrstyrd tång ens. Möjligen att de kunde vara lite pitoreskt att ha en Citroên 2CV i en vecka eller två.
Ni har rätt! Jag måste införhandla en tång! För att ens klara av att sälja den!
Tror ni jag får betala någon för at köpa groddan?:*)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20

Håller på att byta bränslepump oc[…]

Ad-blue trix?

AdBlue påverkar inte partiklar på det […]

Halloj, har en 740 från 87 som inte vill sta[…]

Automatlådan fast i "P"

Bromsljuskontakten är bytt. Den var f.ö.[…]