PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

av jensholmqvist
Hej!

Bältet i min 142a har gett upp totalt, det vill inte rulla över huvudtaget. Det blir liksom spärrat i lindan när man försöker dra fram det. Har försökt att både smyga ut bältet och att rycka och slita som en idiot men ingenting vill få bältet att lossna.

Är det någon som har några tips på hur man fixar detta? Har besiktning om några månader och då lär jag ha det fungerande.
Det kanske är någon som har ett bälte som de vill bli av med?

Tack på förhand
Jens
av 2444ever
Har ett svagt minne av ett tips om att dra ut det till max och sedan släppa tillbaka det sakta o försiktigt. Vet inte alls om det funkar men värt att testa kanske.
av jensholmqvist
Då bältet inte rör sig mer än några centimeter för att sedan låsa sig så funkar inte den metoden.

Men tack för svar!
av 2444ever
Det går inte om du drar det extremt sakta o försiktigt?
Kan kolla med källan till tipset...
av Amarace
Rullen är nog inte monterad helt rätt, ligger en balansvikt som känner av hur rullen är monterad, så sitter rullen fel får man sånt där symptom, likaså om den balansvikten har gått sönder.

Vad är det för årsmodell? Dom flesta rullbälten har en kåpa på ena sidan av rullen där denna vikt sitter, går att fixa genom att ta loss den.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]