Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ThomasK
Har ni något bra tips mot slöa bältessträckare? Gäller framförallt i baksätet, dom är riktigt kass och passagerare klämmer dom gärna i dörren när de går ur bilen för sträckaren suger inte in bältet som de ska.

Har försökt "motionera" dom utan någon skillnad. Går det att montera isär och spänna eller byta något eller vad är lösningen till tajta bälte?
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Även jag har samma problem i baksätet. Jag har försökt "motionera" dom med silikonspray rakt ner där bältet försvinner. Det hjälpte liiiiite kanske men skulle vilja få dom att fungera bättre.
Användarvisningsbild
av Perc
Man ska väl inte spruta silikonspray ner i hålet, utan dra ut bältet helt och smörja in det.
Användarvisningsbild
av MrOverlord
Nexus skrev:dra ut bältet helt och spruta på det.Har fungerat för mig på många sega bälten :D
Jag provade detta sättet. Jag monterade loss halva inredningen runt, prutade ner i hålet, drog ut bältet och sprutade och som jag skrev så funkade det lite men inte nämnvärt. Just nu ser det ut som att spännet är för "tungt" för bältet och det orkar inte dra in sig.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Samma problem här. Brukar bli bra någon månad om man drar ut det och sprayar lite, men sen kommer det tillbaka.

Verkar vara ett stort jobb om man vill komma åt själva rullen.
av ThomasK
Ska man verkligen spruta det på själva bältet? Får man inte de på kläderna sen när man drar ut de och bältar sig eller det "försvinner" från bältet sen?
ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]