PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Du ska alltså sätta dit det? Originalmonterat finns det inte.

Oljetrycksgivare sätter man istället för original oljetryckskontakt på blocket under grenröret, mitten ungefär. Oljetemp får du hitta nån kreativ lösning, endera byta oljepluggen eller borra hål i sidan på tråget o svetsa fast en mutter o sätta givaren i.
Tänk på att för oljetrycket är det bra med en vinkel så inte givaren kommer för nära främre röret.
Då jag satt oljetemp på min första Amazon (83) så följde det med en oljesticka som då var givaren. Med VDO-givaren följde det med en stopp så man justerade hur djupt ner i tråget den skulle. gillar inte den modellen som ersätter oljepluggen... SÅ lätt att den går sönder.
1800E/ES har sannolikt originalmonterad oljetempgivare och den sitter i så fall på sidan av oljetråget i ett gängat hål liknande det för oljepluggen. Kanske kan man hitta någon bild på 1800klubbens sida.
Hej

Stämmer bra att jag har en givare som sitter på tråget. Antar att detta är givaren för oljetemperatur. Tryckgivaren tror jag sitter vid insugningsröret. Anledningen till att jag undrade om placeringen är att jag har en oljetemperaturmätare som inte fungerar. Oljetrycket fungerar bra. Vad brukar vara det vanligaste felet. Att givaren eller mätaren är trasig?
Vad som är vanligast vet jag inte men givaren blir utsatt för större temperaturskillnader/påfrestningar än mätaren. Det är väl en elektrisk givare och då borde det gå att jorda kabeln för att se vilket resultat det blir på mätaren.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]