Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jonasG
Hej!
Hur bra är satserna med färdig skuren/värmd solfilm?
Vad kan man vänta sig för resultat?
Förstår att man får vad man betalar för och att proffsjobb är bäst men 3-4000kr känns för dyrt.

Solarplex vill jag inte ha då de är för mörkt.

Tankar, ideer?
Mvh Jonas
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Köp inte soyafilm eller liknande som man drar på med skrapa och vatten. De är enkla att montera men sitter inte uppe och trots dammfri miljö blir det små vita fläckar
Användarvisningsbild
av Funk
Man drar väl med skrapa och vatten till alla filmer ?

/Thomas
av BM
Hej.

Jag monterade Soyafilm på min V70 för ett tag sedan. Trots extrem noggrannhet från min sida är jag långt ifrån nöjd med resultatet. Bl a har det efter en tid dykt upp en mängd småbubblor som blir svåra att få bort. Dessutom var inte filmen inte förberedd för atennkopplingarna på de bakre rutorna vilket jag istället fick klippa med sax vilket inte blev bra.

/BM
av hardinge
Soyafilmen är dessutom extremt känslig när man drar med skrapan. Det bli massor med smårepor.
Monterade sån film på farsans XC60 och resultatet blev skit.
Som någon nämnde så dyker det upp småbubblor efter en tid också.
Filmen är inte heller inte helt klar utan grumlig!

Skulle aldrig rekommendera någon att sätta in sån film. Skitgrejer!
av Stylegel
Sitter själv och funderar på hur jag ska tona min nyinköpta v70, på den gammle så hade jag solarplexus på dom tre bakersta rutorna. Det fungerade bra tycker jag då jag har hund i hundbur där bak. Vill inte ha någon insyn alls där bak då vi ibland lägger saker där som man inte vill ska synas utifrån, där fyller verkligen solarplexus sin funktion! Har nu funderingar på att lämna in för mörk toning där bak, men har kikat runt på en del bilar som är riktigt mörka där bak som man ändå kan se in om man står nära eller lyser med ficklampa in. Går nu i funderingar på att skaffa solarplexus igen (skickade tyvärr med dom i bilbytet). nackdelen är att om man monterar dom i bakdörrarna så kan man inte köra ner rutorna. enda nackdelen med solarplexus är att efter en tid så kan det bli dammigt mellan "rutorna", men dom går alltid att plocka bort för rengöring, och att man får någon ljusbrun färg när man tittar ut innifrån bilen.

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Volv[…]

Gjort lackrengöring mm så nu är de[…]

En av få intressanta nya bilar detta, ska bl[…]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]