NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BrigTSD
Noterade igår då jag fyllde på spolarvätska att nivån av kylarvätska låg strax under min-strecket i expansionskärlet. Jag har inte fått någon indikation på detta från bilens instrument. Hur pass akut är det att fylla upp nivån? Är det "körförbud" tills det är åtgärdat? Eller räcker det med att det görs inom den närmaste veckan?

Jag har ingen aning om vad det är för glykol som cirkulerar i systemet nu, vilket ställer till det för mig en aning. Att blanda olika sorter är ingen bra idé har jag hört.
Användarvisningsbild
av Vojje
Det finns glykolsorter som blandar sig väl med alla typer av glykol. Hör med din lokala bildelshandlare.
Något akut läge har du knappast även om bilen, när den till slut larmar, sannolikt uppmanar dig att stänga av motorn.
Det allvarligaste är kanske att nivågivaren inte fungerar?
av BrigTSD
Nä, nivåvakten verkar vara lite trött. Jag får påtala det vid nästa service.

Är det någon märkesspecifik vätska jag bör välja? Det är söndag idag så det blir väl närmaste välsorterade mack som gäller.

Edit: Mekonomen har ju öppet idag ser jag ju nu. Det är ett bättre alternativ kanske?

Ok, då kör jag.

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens […]

DennisCA's Volvo 850 -97

Snyggt jobbat, kul att se!

Även om fläktmotorn fungerar brukar grun[…]