Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Har en Volvo S70 GLT -98 som rullat 30.XXX mil . Har en längre tid haft problem med kontrollpanelen till kupefläkten som inte alltid har velat byta fläktmunstycke när jag vridit på reglaget och ECC knappen har oxå funkat som den velat. Läst att detta beror på att magnetkontakten i panelen kan vara dålig/Trasig. Men kunnat leva med dessa problem , Sista dagarna har fläkten successivt gått ner i varv för att igår helt dö när jag provade att slå av och på den.

Nån som har varit med om nått liknande. tror ni att det beror på kolen i fläktmotorn eller kontrollpanelen ?

Mvh Empas

Problemet löst
Blev en ny fläkt så nu slipper man köra med rutan nere och vinterjackan på.
Senast redigerad av 1 Empas, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Empas
Nu när jag tog bilen på lunchen gav jag en smäll underhandskfacket och fläkten gick igång för en stund med svagare än vanligt. Då borde jag kunna konstatera att det är fläktmotorn/kolen som lagt av. Byter man kol i en fläktmotor eller är det en ny på skroten som gäller på en sån gammal bil ?

Mvh Emil
Användarvisningsbild
av RaptorX
Köp inget beggat då får du snabbt problem igen.
Vparts har till bra pris.
Användarvisningsbild
av Empas
RaptorX skrev:Köp inget beggat då får du snabbt problem igen.
Vparts har till bra pris.
Ja får nog bli en ny från Vparts eller skruvat. Skroten ville ha nästan lika mycket för en begagnad. Ibland har dom tveksam prissättning.
DennisCA's Volvo 850 -97

Jag har fyllt på kylvätskan två g[…]

EX60

Någon som byggt sin bil ännu? Jag fund[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

Tack för alla tips. Jag tänker att jag u[…]

14 - 14,3 är bra. Min P80 laddar med 13.[…]