Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jullexc70
Hej alla,

Ämnet har säkert diskuterats tidigare men jag frågar ändå. Vad tycker ni är en rimlig rabatt på listpriset vid köp av en ny xc70?

Jag har begärt in två offerter på en xc70 D3 AWD som hamnade på 424 000 innan rabatt. Båda handlarna (i Skåne) ger mig samma rabatt, slutpriset skulle vara 405 000 vilket innebär en rabatt på ca 4,5%. Jag har inte köpt någon ny Volvo tidigare men har erfarenhet av två andra nybilsköp. Då hamnade rabatten på ca 7 och 9%.

Någon som har tips eller är kanske 405 000 ett bra pris?
av dst02
Min erfarenhet av 3 fabriksnya köpta bilar är att Volvo gett sämre rabatt än BMW.
2/3 nya bilar Jag köpt var BMW och dom fick Jag ca 6% på medans Volvo var ordentligt snåla med vad dom gav både när Jag kollade pris som volvoanställd och utan.
av Mccartney
Jag fick 8% på min samt väldigt bra betalt på min v70 när jag bytade till xc70.

Vilka återförsäljare har du varit hos?

Jag var hos Bilia i malmö och dem gav ett bud på min v70 som låg 25 000kr under det jag fick hos en annan ÅF. :)
av SverreK
Lägg ett bud på några procent till under och vänta och se. Försök kolla med vänner eller kollegor som fått si eller så mycket och hävda detta i förhandlingen. Du har ju ett utmärkt läge att spela ut två återförsäljare mot varandra. Var iskall.... Gör inget förhastat. Om de inte köper ditt bud rakt av så avvakta lite. Bilen finns kvar att beställa om ytterligare en vecka eller två. Kom ihåg att det är Du som sitter på pengarna, och säljaren vill inget hellre än att sälja fler bilar. Håll "dörren öppen" bara så du inte "bränner några skepp"...

Lycka till :)

/Sverre
av Jullexc70
Jag har varit på Skåne bil i Ängelholm och Bilia i Lund. Bildeve i Hbg verkar inte vara så intresserade att sälja...

Tack för svaren. Jag måste ju inte köpa just nu så jag får ha lite is i magen!
av svendufva
Jag har en nästan identisk offert som du, ca 8 % rabatt
av Nian
Sitter i samma situation jag också ska dock köpa ny V70. Har begärt in 6 offerter, har fått svar från 4 å rabatten ligger på 1-3% vilket jag kan tycka är lågt.
av Steff 99
Maila eller ring till ÅF runt om i Sverige....under 7% skall man inte handla på.
Men glöm inte att bruttoprislistan skiljer mellan de olika handlarna
av Nian
Steff 99 skrev:Maila eller ring till ÅF runt om i Sverige....under 7% skall man inte handla på.
Men glöm inte att bruttoprislistan skiljer mellan de olika handlarna
Själv har jag börjat med en radie på 30 mil så nått bra borde ju dyka upp.
Användarvisningsbild
av na96gen
Jag håller med, under 7 bör du inte få. Jag har fått mellan 8,5 och 10 på mina.
Lycka till! :)
Extraljus

Jag misstänker att det borde fungera med n&ar[…]

Och de har noll erfarenhet inom litiumjonbatteri[…]

Hej När jag åkte med bilen dog den helt[…]

OM RYSSEN KOMMER

'I ett uttalande till ryska statliga medier p&arin[…]