- lör 13 maj 2006, 22:47
#42763
Min bil går som en gammal tvåtaktare med loppa
När det började blev bilen gradvis sämmre på ca 2 mils körning, från normal till knappt körbar. Motorn gåt bäst/bra vid låg belastning, men rycker och "huckrar" när jag gasrar på.
Med uteslutningsmetoden kom jag fram till att den inte gick på 4:ans cylinder. "Glad i hågen" misstänkte jag tändspolen och köpte en ny. Efter bytet gick bilen bra i 2 mil för att därefter rasa ihop igen. Skillnaden nu är att den går något bättre. När jag testar med att rycka täningen på cylindrarna så kommer jag fram till att det är 4:an igen ???? Hur funkar täningen på en -00 5244T?. Till spolen finns en späningsmatning och en styrning. Kan någon av de få spolen att haverera ? Hur ser det ut "bakom spolen finns det något där som kan lägga av cylindervis?
T

När det började blev bilen gradvis sämmre på ca 2 mils körning, från normal till knappt körbar. Motorn gåt bäst/bra vid låg belastning, men rycker och "huckrar" när jag gasrar på.
Med uteslutningsmetoden kom jag fram till att den inte gick på 4:ans cylinder. "Glad i hågen" misstänkte jag tändspolen och köpte en ny. Efter bytet gick bilen bra i 2 mil för att därefter rasa ihop igen. Skillnaden nu är att den går något bättre. När jag testar med att rycka täningen på cylindrarna så kommer jag fram till att det är 4:an igen ???? Hur funkar täningen på en -00 5244T?. Till spolen finns en späningsmatning och en styrning. Kan någon av de få spolen att haverera ? Hur ser det ut "bakom spolen finns det något där som kan lägga av cylindervis?
T