- sön 11 dec 2011, 17:29
På tur hjem fra jobb en dag denne uka slo autobremsfunksjonen inn 3 ganger uten grunn. Jeg stoppet opp og gikk ut for å kikke på sensorene i frontruta. Det var litt is på ruta i det området så jeg skrapet det bort og kjørte de siste 3km hjem uten at det skjedde flere ganger. Er dette systemet så fintfølende at litt is på ruta ikke tåles? Flere som har vørt borti lignende?
For hver gang det skjer bråbremser bilen og jeg må kvittere med READ. Er litt farlig når det ligger biler bak og bilen plutselig bråbremser.
Tidligere har jeg opplevd at denne funksjonen har slått inn en gang da en buss foran meg la ut i venstre fil før den svinga til høyre. Da tolka nok bilen at bussen sto stille på grunn av overhenget som svinget.
Bilen er en 2012 V70 med City Safety, uten Driver support.
For hver gang det skjer bråbremser bilen og jeg må kvittere med READ. Er litt farlig når det ligger biler bak og bilen plutselig bråbremser.
Tidligere har jeg opplevd at denne funksjonen har slått inn en gang da en buss foran meg la ut i venstre fil før den svinga til høyre. Da tolka nok bilen at bussen sto stille på grunn av overhenget som svinget.
Bilen er en 2012 V70 med City Safety, uten Driver support.