- ons 30 nov 2011, 12:45
Den tanken hade jag faktiskt att det var för mycket sprit i blandningen å den dunstar för fort, men blandningen är den som antingen arbetsgivaren blandat till själv samt den man får på macken, men som du säger på min privata bil där jag blandar snålare s a s med mera vatten där blir inte den där vita filmen jag beskrev, å andra sidan kör jag en hundradel så mycket med den. Så i med mera vatten alltså, ska pröva! Skulle slå i lite tvättmedel oxå kanske, rentav bara lite vanligt diskmedel?
Däremot verkar det va lite överkurs med rakbladet för mig, men man kanske skulle pröva en ordentlig tvätt av rutan medelst spray och papper nån gång. Nu tvättas den varje gång jag gör det själv, typ två ggr veckan minst, aldrig automattvätt, så jag trodde den skulle va ren men kanske inte 100 då.
Oj, nu kom jag på en sak, ett av lägena på gördetsjälv-tvätten är varmvax eller liknande, den använder jag bara ibland om poletterna räcker men det hamnar ju på framrutan oxå, kanske inte så bra då, kanske bör undvikas? Jag trodde den skulle hjälpa göra rutan vattenavstötande men den kanske får denna effekt istället.