- ons 09 nov 2011, 18:44
#585428
Hej!
Har en v40 gdi 1.8l 1999.
Försökt läsa massa inlägg på nätet om detta vanliga problem med Hög HC men inte lyckats få ordning på det!
Har väldigt låg tomgång (100-150v) men efter 10min på tomgång så går den upp. Kör jag med den längre och sen tar bort gasen så går den ner.
Den är även småryckig emellanåt, som att motorn inte svarar när man gasar.
Har gjort följande:
Kört in superspray via luftintaget som ska rensa och få ner HC.
Felsökt på mekonomen, inga felkoder
Kollat spjällhuset och även kollat den som styr tomgång. Allt såg ok ut.
Kört den hårt med höga varv för att blåsa den renare!
Besiktade idag och HC var 350 och lampda 1.24
Någon som kan hjälpa mig vidare att få igenom den i besiktningen?
MVH
Anders
Har en v40 gdi 1.8l 1999.
Försökt läsa massa inlägg på nätet om detta vanliga problem med Hög HC men inte lyckats få ordning på det!
Har väldigt låg tomgång (100-150v) men efter 10min på tomgång så går den upp. Kör jag med den längre och sen tar bort gasen så går den ner.
Den är även småryckig emellanåt, som att motorn inte svarar när man gasar.
Har gjort följande:
Kört in superspray via luftintaget som ska rensa och få ner HC.
Felsökt på mekonomen, inga felkoder
Kollat spjällhuset och även kollat den som styr tomgång. Allt såg ok ut.
Kört den hårt med höga varv för att blåsa den renare!
Besiktade idag och HC var 350 och lampda 1.24

Någon som kan hjälpa mig vidare att få igenom den i besiktningen?
MVH
Anders