- mån 07 nov 2011, 00:11
#584487
Vore de något?
Håller på och pysslar ihop en ET i min vinter/ isbil, och inte fan ska jag låta den vara original ^^
Dock har jag läst en del om spikningar, särskilt med k-jetet. Jag råkar dock ha ett komplett tändsystem, ez118k, som återfinns på b230K, som råkar vara helelektroniskt med svänghjulssensor och knacksensor. Vore ju super om man kunde utnyttja förmågan till lite backad tändning om det går snett.
Frågan är då, funkar tändkurvan från ett sugissystem på en turbomotor eller kommer man tappa effekt där?
Dessutom saknar ju b21 blocket fäste för knacksensorn, men de kanske går att knåpa dit på bästa möjliga sätt utan att förlora effekten kanske?
Håller på och pysslar ihop en ET i min vinter/ isbil, och inte fan ska jag låta den vara original ^^
Dock har jag läst en del om spikningar, särskilt med k-jetet. Jag råkar dock ha ett komplett tändsystem, ez118k, som återfinns på b230K, som råkar vara helelektroniskt med svänghjulssensor och knacksensor. Vore ju super om man kunde utnyttja förmågan till lite backad tändning om det går snett.
Frågan är då, funkar tändkurvan från ett sugissystem på en turbomotor eller kommer man tappa effekt där?
Dessutom saknar ju b21 blocket fäste för knacksensorn, men de kanske går att knåpa dit på bästa möjliga sätt utan att förlora effekten kanske?
