NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallo.
Funderar på att montera 18" R fälgar på min V50 och funderar nu om jag måste sänka den eller det kommer se bra ut ändå?
Va tror ni? Kanske någon har en bild på en V50 med R fälgar som inte är sänkt eller har sportchassi.
Tack MVH Jonny
Det beror ju på vilket utseende du är ute efter... i ena fallet kommer det se ut som en V50 med 18" och i andra fallet som en sänkt V50 med 18"...

Det är ju upp till dig och inge annnan att svara på om det blir som du tänkt dig.

.
Enligt mig så "måste" man sänka en V50 (eller S40 också för den delen som jag hade förut) om man har 18" fälgar. Alldeles för mycket luft i hjulhusen annars, och det är inte snyggt enligt mig i alla fall.
Jeg har 18" på sommerhulene og har senket 35mm. Jeg kjørte i fjor vinter med 17" R felger uten senk, og da synes jeg at mellomrommet mellom dekk og skjerm var alt for stort. Jeg har en R-Design og uten fabrikksenk. Som det står over, det kommer helt an på hva du selv liker. Jeg kan bare si for min del (ny bil og ingen "raggare") synes at V50 er alt for høy original (er på grensen til xc50 etter min mening).

Ettersom du lurer på R felgene, har de ET 43 (original er 52.5) og personlig synes jeg de kler bilen meget bra og behovet for spacere ikke er like stort som for original felgene (etter min mening). Send meg en pm kan jeg sende bilder av bilen med 17" R felgene hvis du vil.
Ja, du måste sänka.. de ser inte klokt ut med 18" och osänkt bil :P

Här ser du min förra bil med 18" ( dock inte R ) men osänkt,

Bild

Gick i princip att få in en näve mellan däck och hjulhuskanten...

Här är bilen sen sänkt och har 17" R-fälgar på:

Bild

Problem med igensatt sotfilter . . . hmmm . . . . […]

Volvo som inte startar.

Hej Har en 245 årsmodell 90 som plötsli[…]

jag startar bilen. står stlla när jag g[…]

V90 Meka själv

Det är väl inga konstigheter med dessa,h[…]