Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ricaro
Har läst på ett par inlägg att de ska gå att blåsa rent vevhusventilationen med tryckluft och på så sätt inte behöva montera bort hela insuget mm. Skulle villa göra de på min 850 i förebyggande syfte. någon som kanske kan förklara ltie hur man går till väga på en 850 GLT -92 för att göre rent ventilationen med tryckluft? Då de verkar vara en hel del pill med att demontera insuget och inget man ger sig på i första taget. eller?
av ermik
Ricaro skrev:Har läst på ett par inlägg att de ska gå att blåsa rent vevhusventilationen med tryckluft och på så sätt inte behöva montera bort hela insuget mm. Skulle villa göra de på min 850 i förebyggande syfte. någon som kanske kan förklara ltie hur man går till väga på en 850 GLT -92 för att göre rent ventilationen med tryckluft? Då de verkar vara en hel del pill med att demontera insuget och inget man ger sig på i första taget. eller?
gör du tryckluftsgrejjen måste du byta olja + filter efteråt då skit från slangarna trycks in i motorn.

jag har tummen mitt i handen , och jag bytte hela vevhusventialtionen på min S70 - 98 , i stort sett samma motor som i din bil...

// ermik
av Ricaro
Låter som man kanske kan utföra bytet själv när man får tid till de. Men undrar om någon kan beskriva vilken slang de är man ska blåsa i för att rengöra med enbart tryckluft då de ändå skall bytas olja+ filter inom snar framtid?

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Uppdatering går inte in?

Du kan testa att göra en omstart av bilens […]

https://ato24.de/de/ravenol-t-iv-fluid.html Best&[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]