- sön 09 okt 2011, 11:45
[b]Tack aalex för ett ingåeende svar.[/b] Roligt med att människor bryr sig. Tack ska ha. Jag har tagit åt mig dina råd och jag ska försöka med att följa dina tips. Jag kan utveckla mina problem ytterligare här. Som sagt det verkar vara ett "knasfel" som driver mig mot att bli helt knasig själv. Idag när jag startade upp bilen så började halvljus, kupéfläkt helt plötsligt att fungera igen. SRS lampan slocknade också. Alltsammans fungerade under kanske 3 minuter för att sen lägga av igen. Efter en stunds körning så startade alltsammans upp igen och fungerade som det ska under ett par tre minuter för att åter igen lägga av. Hela rasket startade alltså upp och stannade vid två tillfällen. När jag ställde ifrån mig bilen så fungerade ingetdera. Som jag ser det efter idag så verkar det kanske kunna vara ett kontaktsfel/(jordfel) eller något som "går emot" och kortsluter hela paketet, om man säger.
Men hur fanken ska jag hitta rätt frågar jag mig själv. Är därför riktigt mycket tacksam för alla tänkbara uppslag som jag kan pröva mig fram med. Kollade med Volvo och frågade efter ett kostnadsförslag för rep och de svarade att de måste felsöka, göra en felsökning för varje fel. I det här fallet skulle det bli minst 3st felsökningar a 1000:-/st = 3000:- (+ ev moms). Eventuell repration skulle sedan kunna hamna någonstans mellan 500 - 10.000:-
Så säger Volvo i Västerås, rena galenskaper säger jag. Under alla omständigheter är en felsökning under dessa premisser helt uteslutet för mig. Måste få till det själv på något sätt, därför åter igen är jag mycket tacksam för alla tips och förslag från alla håll och kanter som möjligen kan hjälpa mig att lösa felet.