Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hanan5016
Hej!
Har ett jobbigt problem! Ställde av min 850 för ett tag sen för den ska lagas. Nu har batteriet i motorn dött vilket betyder att larmet och fjärrlåset dött.
Dom som hade den innan mig verkar ha varit oroliga för inbrott för dom har pluggat nyckelhålen och man bara kan låsa upp den med fjärren. Nu kommer jag inte in i den överhuvudtaget.
Hur ska man få upp låset/ladda batteriet utan att förstöra nåt? Larmet är ett Swedeguard
Tacksam för svar Mvh Micke
av 850
Hej!
Tråkigt värre :( .Förmodligen så har dom bytt handtagena på bilen och satt ditt handtag i från en v70 dom saknar nyckel hålom man tar 2 st högerhandtag.

Om du har tur och kanske har lite kräm kvar i batteriet så ska du kunna få upp dörrarna genom att vrida på låset till bagageluckan för centrallåset går även till dörrarna via låset bak.

Annars så får du försöka komma åt vajern till motorhuven och örsöka få upp den.
Annars vet jag inte hur du ska göra,ring annars volvo om tips,det kostar inget.

Lycka till :???:

Volvo 850
av Burken
ja fick upp min huv när huvvajern va av.. dock hade jag inget batteri i.. :roll:

har du smala o långa armar så kan de nog gå ;)
Användarvisningsbild
av G-kraft
hanan5016 skrev:Hej!
Har ett jobbigt problem! Ställde av min 850 för ett tag sen för den ska lagas. Nu har batteriet i motorn dött vilket betyder att larmet och fjärrlåset dött.
Dom som hade den innan mig verkar ha varit oroliga för inbrott för dom har pluggat nyckelhålen och man bara kan låsa upp den med fjärren. Nu kommer jag inte in i den överhuvudtaget.
Hur ska man få upp låset/ladda batteriet utan att förstöra nåt? Larmet är ett Swedeguard
Tacksam för svar Mvh Micke
Ett gott råd,,,om allt är dött på den och det finns ingen annan utväg,
Ta en tjock handduk, lägg handuken mot den lilla rutan på bakdörren, den rutan som har en form av en triangel,,,som sitter vid den stora på bakdörren,,,,ta en gummi hammare och slå sönder den...
Sedan försöker du nå handtaget när du sticker in din arm och öppnar bakdörr..
Och efter det så går du och köper en sådan liten ruta hos skroten, de är inte alls dyra....och ber en glassmästare lägga dit den nya....
Användarvisningsbild
av Sparkz
Våld är bra ibland men jag skulle nog vänta lite med det :P
Det borde gå att nå upp till startmotorn med en kabel för att få ström på bilen. Har du luftpump finns det en grov kabel på relät till den som kommer direkt från batteriet. Det är lättare att komma åt.
av mazaso
Jag råkade ut för samma problem på min V70 en gång. Lösningen var att ringa bärgaren som kom dit och öppnade huven genom att föra in en lång kraftig ståltråd i dörrspringan. Det tog en kvart och kostade en femhundring svart. Värt varenda krona.
/Mats
Användarvisningsbild
av Sparkz
mmm... har man en likadan bil att kolla på borde det gå att få tag i huvlåsvajern med en krok.

Har också råkat ut för detdä[…]

Full tank i Arjeplog innan avfärd nu på[…]

Hej Kollar här finns säkert nån so[…]

Min D5 2012 fick stadigt ökande förbrukn[…]