- tis 23 aug 2011, 14:57
Var ute och åkte idag på en större väg. Svängde sedan av på en mindre väg och låg då på 2:an, när jag skulle lägga i 3:an så gick det inte, ingen av växlarna gick att få i.
Jag saktade ner och då gick det att lägga i växel med det skrapade en del.
Kort därefter parkerade jag i ett par minuter och skulle sedan starta bilen igen. Hade växel i och tryckte ner kopplingen och den hoppade till precis som om jag inte skulle ha kopplat. Men sen gick den igång direkt.
På vägen hem märktes detta inte av alls. Allt fungerade som vanligt.
Några idéer om vad detta kan vara? Slavcylinder kanske?
Tilläggas kan göra att vid vissa tillfällen har jag sett spår av något mindre läckage där jag har kört men bara småstänk. Dessutom vid lite kraftigare gaspådrag har det typ rykt lite bakom bilen. Inte som avgaser utan mer som nåt som bränts eller att det var damm på vägen.
Samband?
Tacksam för svar.
Jag saktade ner och då gick det att lägga i växel med det skrapade en del.
Kort därefter parkerade jag i ett par minuter och skulle sedan starta bilen igen. Hade växel i och tryckte ner kopplingen och den hoppade till precis som om jag inte skulle ha kopplat. Men sen gick den igång direkt.
På vägen hem märktes detta inte av alls. Allt fungerade som vanligt.
Några idéer om vad detta kan vara? Slavcylinder kanske?
Tilläggas kan göra att vid vissa tillfällen har jag sett spår av något mindre läckage där jag har kört men bara småstänk. Dessutom vid lite kraftigare gaspådrag har det typ rykt lite bakom bilen. Inte som avgaser utan mer som nåt som bränts eller att det var damm på vägen.
Samband?
Tacksam för svar.

- By Tomas803