Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Uthil
Tjena grabbar, Har en rallykitad seat och åkte upp till tjejen idag precis utanför henne så tvärdog bilen, hade bilen på tomgång en minut ungefär sen tvärdog bilen och startade inte sen, Minns atyt jag körde ner i en vattenpöl 5 min innan som var ganska djup, och har ingen hasplåt under men pölen jag körde ner i var på passagerarsidan och generatorn ligger på höger sida,

Har lite funderingar och kan det kommit vatten i generatorn för att inte starta sen, tål ju lite vatten men inte för mycket, och provar du svill den gå igång men kommer inte hela vägen. det kommer fram soppa också, eftersom det luktar bränsle men inte tänder, fördelaren plockade jag isär, och den är lite sliten, men smärjlade upp den, men köper en ny imorgon.

Har ni några funderingar.

(Update) Jag plockader ner luftburken och kollade alla slangar från insuget upp i luftburken och mer därtill, det var några droppar vatten i en av slangarna, blåste rent den, kollade alla tändstift och alla hade gnista, inget vatten i tändstiftbrunnarna heller, men den startar med viss fördröjning, Har varit lättstartad innan men inte nu. Och det går orent, Bra på höga varv, men trampar man lite hårdare på gasen så hostar den.

Luftfiltret var rent, provade med startgas och inget hände, den gick inte upp i varv, provade utan luftburk men inget direkt resultat.

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]