Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrPeppa
Tjena, jag har en V70 1998 2,5T. Nu är det så att jag får inte upp tankluckan. Det händer inget när jag trycker på knappen på förardörren. Vad kan det vara för fel ??? Jag fick bryta upp luckan när jag skulle tanka. Kan det vara en säkring ? Snälla hjälp mig.

// Hoffa
Användarvisningsbild
av js1
MrPeppa skrev: Vad kan det vara för fel ??? Jag fick bryta upp luckan när jag skulle tanka.
Hade det inte varit bättre och läsa instruktionsboken och använda nödöppnaren så hade du sluppit bryta i bilen. ?:-/

Ett vanligt fel är att själva c-låsmotorn lägger av.
Användarvisningsbild
av Alfredo
Min tanklucka funkar inte heller och plåten med hålet är invikt. Kan inte heller höra något ljud från luckans lås.
Tänkte ta bort inredningen på insidan och kolla upp.
av MrPeppa
Alfredo skrev:Min tanklucka funkar inte heller och plåten med hålet är invikt. Kan inte heller höra något ljud från luckans lås.
Jag tog bort luckan vid högra bakljuset men kunde fan inte hitta nån nödöppnare. Om du hittar nån så får du gärna höra av dig.

Mail: [email protected]
Användarvisningsbild
av Alfredo
MrPeppa skrev:
Alfredo skrev:Min tanklucka funkar inte heller och plåten med hålet är invikt. Kan inte heller höra något ljud från luckans lås.
Jag tog bort luckan vid högra bakljuset men kunde fan inte hitta nån nödöppnare. Om du hittar nån så får du gärna höra av dig.

Mail: [email protected]
Jag vet inte, har italiensk handbok!
av Malmstroem
Om jag kommer ihåg rätt så hänger det en tråd där som man drar i för att öppna låset.

Vill minnas att den var rätt lätt att hitta, men det är kring 8 år sedan jag en första generationens V70, så minnet börjar bli luddigt.

Fixa termostaten och åk längre turer s&[…]

Här är en info-film från INA som v[…]

Kanske att spjällhuset eller kabel dit f&ari[…]

Innerbelysningen fungerar även för mig s[…]