- tis 28 jun 2011, 21:54
Japp, igår lånade jag med meg en S60 med Drive motoren. Vurderer som sagt en V60, men vi hadde ikke V60 med Drive som demobil akkurat nå, så da ble det en S60. Generelt nøjd med opplevelsen, god å kjøre, lydsvak osv. MEN, provade den et strekk på motorvegen her hjemme. Nollade computeren når jeg lå på E6, og hadde cruisecontrol på 120 km/t. Relativt flat strekke, helt javn fart, verken bromsade elelr accellererade. Fikk da ett snittforbruk på 0.61 l/mil over 3-4 mil. Er dette normalt forbruk, eller vil dette gå ned lite etter som motoren får litt fler mil på seg? Den hadde gått 300 mil. Synes ikke det var så imponerande. Kjørde samme strekket med min -99 BMW 520 bensin automat idag, og hadde snittforbruk på 0.82...
Ellers fungerade Drive motoren ok, ingen racer, men holdt uanstrengt motorvegstempo. Der jeg saknade større motor mest, var vid påkørning på motorveg, der synes jeg det gikk lite før tregt.
Ellers fungerade Drive motoren ok, ingen racer, men holdt uanstrengt motorvegstempo. Der jeg saknade større motor mest, var vid påkørning på motorveg, der synes jeg det gikk lite før tregt.
Norsk! Volvo V60 MY-12 DRIVe Ocean Race Blå