Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
Jag skulle dinitrola balkar å sparklådorna på min bil och när jag blåste in olja i sparklådorna så rykte det som f-n ur ventilations hålen samt luftintaget ovanför huven.

Kan jag ha borrat mina "smörjhål" fel?
Finns det några luftkanaler där jag blåst in smörjan?

Jag fick inte in slangen i dom hål som fanns i bakkant bakdörröppning samt stolpen vid framdörren så jag borrade egna hål.
Hålen gjorde jag under den plastlist som täcker skarven på mattan och skarven mellan sparklåda/kaross..(På utsidan av sparklådeskarven)
Ett hål vid varje dörr...

Blåste i ca: 1 liter i varje låda med 8 bars tryck men det kom inte ut så mkt ur dräneringshålen i sparklådan. (knappt något alls) Hålen är öppna och fina så dom är inte täppta eller nå´t..
Har även lyft på mattorna i bilen för att se om det finns dinitrol där men kan inte hitta något..

Vart hamnade dinitrolen?? :-O) ?:-/
Rätt eller fel?? :shock:

Återkommer med bilder på min -88Gl när den är vaxad och fiin:) Köpte bilen av en pensionär som ärvt bilen från en gubbe som är matjord nu.
Bilen har rullat endast 11 tusen sommar mil.. 100% rost fri.. och eftersom jag ska använda den i vinter så känner jag att jag måste rostskydda lite extra så den håller sig i "ny skick".
Användarvisningsbild
av Hygglo
Ehh??? :shock:
Har jag som rubriken säger "gjort bort mig nu" Varför??
Vad har jag gjort fel?? Jag menar där oljekladdet är nu kommer det inte rosta i alla fall....
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]