Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hygglo
Jag skulle dinitrola balkar å sparklådorna på min bil och när jag blåste in olja i sparklådorna så rykte det som f-n ur ventilations hålen samt luftintaget ovanför huven.

Kan jag ha borrat mina "smörjhål" fel?
Finns det några luftkanaler där jag blåst in smörjan?

Jag fick inte in slangen i dom hål som fanns i bakkant bakdörröppning samt stolpen vid framdörren så jag borrade egna hål.
Hålen gjorde jag under den plastlist som täcker skarven på mattan och skarven mellan sparklåda/kaross..(På utsidan av sparklådeskarven)
Ett hål vid varje dörr...

Blåste i ca: 1 liter i varje låda med 8 bars tryck men det kom inte ut så mkt ur dräneringshålen i sparklådan. (knappt något alls) Hålen är öppna och fina så dom är inte täppta eller nå´t..
Har även lyft på mattorna i bilen för att se om det finns dinitrol där men kan inte hitta något..

Vart hamnade dinitrolen?? :-O) ?:-/
Rätt eller fel?? :shock:

Återkommer med bilder på min -88Gl när den är vaxad och fiin:) Köpte bilen av en pensionär som ärvt bilen från en gubbe som är matjord nu.
Bilen har rullat endast 11 tusen sommar mil.. 100% rost fri.. och eftersom jag ska använda den i vinter så känner jag att jag måste rostskydda lite extra så den håller sig i "ny skick".
Användarvisningsbild
av Hygglo
Ehh??? :shock:
Har jag som rubriken säger "gjort bort mig nu" Varför??
Vad har jag gjort fel?? Jag menar där oljekladdet är nu kommer det inte rosta i alla fall....
Användarvisningsbild
av Hilmer
Borra hål är ingen fara så länge man ser till att rostskydda.
Att det ryker från friskluftsintaget är inget konstigt, dräneringen till detta är just tröskellådorna.
740 som inte går korekt

Hej, min Volvo 740 beter sig jätte skumt n&au[…]

Okej det ska jag göra 👍

ok, det låter bra! Då är det bara[…]

Elpriset

Elräkningen för november var drygt det […]