Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Stan
Hej
Jag har en bensinvärmare (091B) som jag tänkte koppla till mitt larm, som är ett VGAII. På tiduret finns en kabel som aktiverar brännaren när den jordas. Frågan är då hur jag kan koppla den till larmet, så jag kan fjärrstarta med fjärrkontrollen. Jag vet att det finns den möjligheten till VGAI larm, men till VGAII har jag inte kunnat hitta hur man gör...
av rd350
Går ej på guard två. Finns däremot byggsatser att ansluta till en mobiltelefon för "gsm start" En sådan köpte jag för två vintrar sen och ska så småningom bli färdig att montera! Tror det var ca 200 kronor på kjell o compani. Alternativet är att skaffa ett äldre larm, problemet är att det inte finns reservdelar att få tag i till dessa, bla. fjärrkontroller.
av Stan
Har läst nånstans att någon har kopplat via ett relä, men jag vet inte hur. Någon som vet kanske? Ang byggsatsen på Kjell o co, kommer du ihåg art nummer eller vad den kallas?
av rd350
"fjärrkontroll via mobiltelefon" artnr.32085187768. Velleman kit. Med reservation att det nu var kjelle jag köpte den på för den fanns på flera ställen.
Volvo car UX

Lite snabbare centerdisplay, nästan så […]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! A[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]