Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Någon som vet eller känner till någon bra (och billigare) mek som kan byta förångaren i göteborgs trakten med omnejd?
Mekonomen tar 13000. Volvo gaderade sig och sa allt mellan 12-15000. Expertkyl här i gbg gjorde inte jobbet ens ?:-/

Thomas
Senast redigerad av 1 T-rex, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
Jag gör såna jobb, men det är ingen tröst då du har 25 mil enkelresa hit. Om du vill veta vad jobbet innebär och varför man tar rejält betalt, så gå in på http://www.pettsson.com på hemsidans framsida är en bild ifrån exakt det jobbet. det finns mera i fotogalleriet.
av T-rex
*pettson* skrev:Jag gör såna jobb, men det är ingen tröst då du har 25 mil enkelresa hit. Om du vill veta vad jobbet innebär och varför man tar rejält betalt, så gå in på http://www.pettsson.com på hemsidans framsida är en bild ifrån exakt det jobbet. det finns mera i fotogalleriet.
Ja jo jag har varit inne på din sida o kollat ( och även donerat :) ) och konstaterat att jag varken har tid eller platsen att stå på dessutom tror jag inte jag skulle ha tillräklig koll på alla delar (skulle faktiskt ta en resa till dig (om du skulle vilja göra jobbet med givetvis den ersättning du vill ha. Du verkar veta vad du gör! Bara frågar.. :oops: :oops:
Mvh Thomas
av T-rex
Jisses säger jag bara! Herdbergs tar 6500 ink moms och förångare. Det var ett NICE PRICE det :D
av *pettson*
T-rex skrev:Jisses säger jag bara! Herdbergs tar 6500 ink moms och förångare. Det var ett NICE PRICE det :D
Helt klart prisvärt!
av T-rex
Såå, nu är förångaren bytt och jag är mer än nöjd men... Kan meken ha fulmekat dit den? finns det någon genväg att gå? varför jag undrar är det att jag inte sett att han har haft loss någonting av iteriören (kanske att han var skitnoga) borde sett något märke eller NÅTT iaf.. :???:
Senast redigerad av 1 T-rex, redigerad totalt 0 gånger.
av *pettson*
Tja kanske ska ta och kolla i hålet där fläktmotståndet sitter? För att se om där sitter en skinande ny förångare? Menar så du inte fått nån läckstops spray istället itryckt och fått betalt trots allt för ett förångarbyte? Man ska inte behöva vara misstänksam men vår värld är som den är, det var väldigt billigt? Är det bytt så är det definitivt gjort på rätt sätt av nån som faktiskt bryr sej.
Nu vet jag inte vad dom ger för förångaren men det brukar vara drygt 1000-1500 till kund och så ett orifficefilter på det, och tätningsringar, PAG olja och ett byte som tar i runda slängar 6-8 timmar. Och du gav 6500 inkl moms och material :wink: Som sagt super!

Dum fråga, hur öppnas den här te[…]

Är det bara Orbit som har funktionen att prog[…]

Värmare XC60 22-

Om man inte kan köra på el i riktigt ka[…]

Hej jag sitter med samma fekod 0095. Bilen gå[…]