- lör 28 maj 2011, 10:38
#533239
Hej gott folk!
Lite ny på bilmek men nån gång måste man ju börja!
Har ett 4x4 hemmabygge med en b21e med k-jet.
Köpte detta bygge då det bara var en ditskruvad motor och inget annat inkopplat.
1.Behöver man 2 bensinpumpar?
Nu har jag jeepdunk>filter>elpump 240>filter>motor. Pumpen går när tändningen är igång så inga reläer.
2.Tycker pumpen låter lite mycket som om den får jobba extremt, strypt?
3.För tuff väg att trycka fram bränsle?
4.Har en annan b21a förgasare hemma på den sitter det en mekanisk pump, slänga på den pumpen med? kanske inte finns nån vits?
5.Har även problem med att starta bilen när den är varm och stått ett tag.
Nån påpekade om nån tryckgrej som höll trycket uppe även när motorn är avstängd, håller inte bensinpumpen trycket uppe?
6.Sen har vi det med vakuumet, jag kopplade en slang från insugningsröret till fördelarvakuumgrejen. Har jag glömt nått?
7.Har just nu en 1000160 topp, funderar på ny kam som drar tidigt.
Ska man köpa en 531 direkt eller kan man slänga på en kkam? eller vilken kam ska man inhandla om man vill ha vridet tidigt?
8.Bilen kokar lite ibland, just nu är elfläktgivaren på en adapter som sitter på slangen från kylaren till motorn. Hur blir jag av med koket utan att sätta den på utgående slang från motorn till kylaren, då den skulle gå onödigt mycket va? har en ny 87 graders termostat isatt.
Här har ni lite frågor :D
Lite ny på bilmek men nån gång måste man ju börja!
Har ett 4x4 hemmabygge med en b21e med k-jet.
Köpte detta bygge då det bara var en ditskruvad motor och inget annat inkopplat.
1.Behöver man 2 bensinpumpar?
Nu har jag jeepdunk>filter>elpump 240>filter>motor. Pumpen går när tändningen är igång så inga reläer.
2.Tycker pumpen låter lite mycket som om den får jobba extremt, strypt?
3.För tuff väg att trycka fram bränsle?
4.Har en annan b21a förgasare hemma på den sitter det en mekanisk pump, slänga på den pumpen med? kanske inte finns nån vits?
5.Har även problem med att starta bilen när den är varm och stått ett tag.
Nån påpekade om nån tryckgrej som höll trycket uppe även när motorn är avstängd, håller inte bensinpumpen trycket uppe?
6.Sen har vi det med vakuumet, jag kopplade en slang från insugningsröret till fördelarvakuumgrejen. Har jag glömt nått?
7.Har just nu en 1000160 topp, funderar på ny kam som drar tidigt.
Ska man köpa en 531 direkt eller kan man slänga på en kkam? eller vilken kam ska man inhandla om man vill ha vridet tidigt?
8.Bilen kokar lite ibland, just nu är elfläktgivaren på en adapter som sitter på slangen från kylaren till motorn. Hur blir jag av med koket utan att sätta den på utgående slang från motorn till kylaren, då den skulle gå onödigt mycket va? har en ny 87 graders termostat isatt.
Här har ni lite frågor :D