PV, Duett, P1800, P1900, Amazon, 140, 160 relaterade ämnen men här diskuterar vi även Volvo 903 (Valp) & TP21 (Sugga) samt EPA och A-traktorer

Moderator: Moderatorer

Har fått ett problem med min Amazon -67:a.

När det är ca halv tank i så får jag soppatorsk, måste ha nästan fullt för att det ska fungera.

Hur är tanken uppbyggd? Kan det vara något rör i tanken som rostat av?

//Göran
igelkottar skrev:Kolla rören ner i tanken, det är säkert ett rosthål som gör att det suger luft.
Jag har äntligen börjat kolla på det. Tanken ser bra ut utvändigt, och röret in i tanken ser tätt och bra ut.
Men jag följde röret från tanken och framåt, över bakaxeln så går det gummislang som var väldigt torr och sprickor i. Frågan är ju om det kan räcka med att det tar luft där. Nu är den bytt iaf och provkörning på g.

Men hur ser tanken ut invändigt? försökt hitta en bild på nätet men inte lyckats.

//Göran
Hejsan
Jag skulle nog byta slangen vid bakaxeln, om problemet kvarstår så skulle jag kollat bensinpumpen så den fungerar riktigt så den inte är dålig och när du får ¨bensinstopp¨ på halvtank att det inte orkar pumpa fram, Alltså att när det är fulltankat att det är bättre tryck från tanken o fram till pumpen o då orkar den pumpa :)
En gissning bara kanske, men värt o kolla kanske ?
mvh Krillex
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]