Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Sakiq
Hallå där!

Min bil har varit jävligt lustig när han varit varm, han drar mycket soppa, samt om man stänger av han när han är varm så går han KNAPPT starta igen.

Kommit fram till att det är tempgivaren till insprutet som spökar. Då när jag tittade efter på toppen så såg jag att det inte satt en sån där, "hålet" var gutet.

Insåg att toppen var till en b230E motor med mekaniskt insprut, eftersom de sitter några spridare i toppen också.

Så ska nu byta topp, och då undrar jag givetvis vad givaren heter! samt vart man kan köpa den, hittar den inte på skruvat.se

Flytta tråden om ni tycker den ligger olämpligt till.

Tack
av rd350
Du köper den på Volvo för att få rätt givare! Tänk på att få den till insprutningen (ska sitta vid treans cylinder) Kan du inte borra upp och gänga hålet på plats?
Användarvisningsbild
av gnestakalle
För att veta vilken givare du skall ha behöver man veta vilke insprut du har. Har du LHJ 2.2 eller 2.4?

Mvh GK
av Sakiq
Hallå där, kan medela att jag fixade en på volvo. Sa vilket reg nummer jag hade, så beställde dom hem en!

225 kr

har föresten LHJ 2.2

Tack folk
Enpelarlyft på okq8

Har sett att dom har tagit bort många av dom[…]

Värde på på min V60

Tack. Då satsar jag på att sälja.

Med det jag skriver ’’felaktig tvä[…]

Bensinpriser v2

40-50 kr Då kommer vi nog få se stora […]