NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dIST
Efter ha sökt som en dåre prövar jag att slänga ut en fråga hos er.
Jag är nybliven ägare till en V50 D5 -08, hitills grymt nöjd. Dock börjar det svida lite i "byta orginal fälgarna mot något häftigare"-tarmen. Jag vill ha fälgar som fyller ut hjulhuset, både på höjd och bredd. Blir 18" för litet? Bilen är helt i orginal. Vad ska jag välja för ET för att få ut fälgarna tillräckligt? Vill helst slippa krångla med spacers och 295 sulor är inget som önskas heller. Nerslipade skärmkanter vill jag helst inte heller ha.

Skicka gärna upp lite bilder på hur era hjul ser ut.

Peace!
av Pippolei
Jag skulle tippa på 8,5" x 19 tum med 235/35 dimensioner med ET 40-45.

Glöm inte att du kommer behöva sänka bilen 20-40 mm för att det ska se snyggt ut.
Därefter även en hjulinställning.

Kolla på http://www.garaget.org så finner du flera v50 med 18,19&20 tummare på.
Användarvisningsbild
av StringerBell
om du på garaget (se länk i ovanstående inlägg) söker på V50 19" "i alla fält" så får du en massa exempel på t.ex. 19".

Men tänk på att komforten blir helt vidrig med så lite gummi. Själv kör jag med original 17" och tycker det är en helt perfekt kompromiss mellan komfort och utseende.
Användarvisningsbild
av opA
Kör på 19" 225/35, är min röst.

Jag kör 18" 225/40 på min V50 och efter att ha haft 18" i ett par månader ångra jag mig och tycker de är för litet :roll:

Och att de blir lite skakigt och stötigt... ren vanesak. Jag bor på landet och arbetar där med så grusvägar blir en del av vardagen och som sagt.. det är en vanesak. I början var de lite jobbigt men sen vänjer man sig och kör lite lugnare samt ser upp för hål i marken mer så tänker aldrig gå upp i gummi mer :P

235 i bredd på 19" så kan de ta i vid vissa rattutslag så 225 är mer rekommenderat.

Sen är de som Pippolei säger så är de ett måste att sänka bilen sedan efter du satt på +18".. bilen ser mer ut som en XC90 om du inte sänker den vilket ser förjävligt ut :P ( no offense mot er som har XC** ;) )

Min egen med 18" och 35mm H&R sänkningssats:

Bild
av hwk
Jag sitter i precis samma funderingar! Men jag får nog kompromissa lite på snyggheten för att behålla så mycket komfort och vinteregenskaper som möjligt. Det lutar åt 18"s R-fälgar med 225/40 däck samt en sänkning på ca 30mm. Kommer förhoppningsvis att bli Niiize.. 8)
Volvo on call och GSM

Ja

Kolla om den startar med startgas, breakclener ell[…]

Om man lyssnar till de som är lite mer insatt[…]

Så spännande!! Räknar med att d bl[…]