Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mustangpelle
Okej har varit skit slarvig och lyckats slarva bort båda nycklarna till bilen! :oops:

Antar det sitter transponder i nycklarna så man är väll tvungen att beställa hos VOLVO eller?

Måste man dessutom släpa iväg bilen för att programera om något eller vad gäller?
av metalHJ
Tror nog det är lite upp till dig om du vill programera om! Antar att Volvo kan ordna nycklar som passar nu, men problemet är ju att om någon får tag på din borttappade nyckel har de enkel tillgång till din bil. Så, det vore ju bra att koda om de nya nycklarna så är du garanterad att de gamla borttappade nycklarna inte kan starta din bil.
av Mustangpelle
Ingen risk någon hittar dom...Har förlorat bägge i skogen! :)

Tack ändå får höra med VOLVO vad man gör.

Har för mig att även om jag får nya nycklar så måste man ändå lämna in bilen för att få igång den?
Lite surt att behöva bärga bilen till VOLVO bara för att matcha nycklar.

Där får man för man är en slarver! :roll:
Användarvisningsbild
av vetten
Försäkringsbolagen brukar tyvärr ha den uppfattningen att borttappade nycklar inte räcker att ersätta med nya (om du har helförsäkring) utan dom vill oftast villa att bilens nycklar blir omprogramerade för att eliminera risken att någon hittar dom gamla och snor bilfaen.
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]