- fre 15 apr 2011, 00:09
#519845
Tjenatjena. Köpte mig nyligen en v40 som min första bil.
Allt på bilen fungerar perfekt förutom att jag tycker kopplingen tar för långt upp. Har också märkt att varvtalet skjuter iväg snabbare än bilen när man stämplar och turbon kickar in, men då jag inte har så mycket att relatera till såhär i början på livet kan det ju vara en inbildning. :roll:
Min fråga är om det är dags att byta koppling eller om det på något sätt går att släppa lite på den så att den får mer tryck.
Om det nu skulle vara så att jag är tvungen att byta, hur går detta till på en framhjulsdriven bil? :???:
Är det ett väldigt komplicerat ingrepp eller är det över på några timmar?
Tacksam för alla svar. MVH
Allt på bilen fungerar perfekt förutom att jag tycker kopplingen tar för långt upp. Har också märkt att varvtalet skjuter iväg snabbare än bilen när man stämplar och turbon kickar in, men då jag inte har så mycket att relatera till såhär i början på livet kan det ju vara en inbildning. :roll:
Min fråga är om det är dags att byta koppling eller om det på något sätt går att släppa lite på den så att den får mer tryck.
Om det nu skulle vara så att jag är tvungen att byta, hur går detta till på en framhjulsdriven bil? :???:
Är det ett väldigt komplicerat ingrepp eller är det över på några timmar?
Tacksam för alla svar. MVH