Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en Volvo s40 årsmodell 96 som jag köpte för ungefär en månad sen och förnsterhissen i förardörren fungerar inte men alla andra dörrar fungerar det utmärkt så jag undrar vad kan va felet? och e det lätt att fixa?
Luffarns40 skrev:Jag har en Volvo s40 årsmodell 96 som jag köpte för ungefär en månad sen och förnsterhissen i förardörren fungerar inte men alla andra dörrar fungerar det utmärkt så jag undrar vad kan va felet? och e det lätt att fixa?
Jag har en -04 och hade samma problem. Det visade sig att kontaktdonet hade lossnat från baksidan av "knappmodulen". Tryckte in den och det fungerarade...
Luffarns40 skrev:Är det mycket man måste plocka bort för att komma åt det då? :)
Mina knappar sitter i dörren, och där var det bara att pilla loss en täckbit, och sen skruva bort skruven som satt därunder... Vet inte hur det ser ut på din - för jag tror dina knappar sitter mellan sätena...
JLE skrev:
Luffarns40 skrev:Är det mycket man måste plocka bort för att komma åt det då? :)
Mina knappar sitter i dörren, och där var det bara att pilla loss en täckbit, och sen skruva bort skruven som satt därunder... Vet inte hur det ser ut på din - för jag tror dina knappar sitter mellan sätena...
det sitter i dörrarna också :)

Som sagt, ta bort täckbiten som är i de lilla facket vid knappen, skruva ur stjärnskurven, lyft baksidan av plastbiten lite och dra den sedan bakåt. Den kommer inte komma upp så långt pga kort kablage, men du ser kontakten och kan då trycka in den igen om den trillat ur :)

Hoppas de löser sig ;)

/stagesix
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]