NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blåbärsmannen
jaha idag så fick man ett meddelande om att batteri behövdes byta. men när jag skulle byta batteri så var skruven helt rund så går inte att öppna så vad gör man ? ska am nborra upp skruven och sen försöka få tag på en sånn mini skruv lr är det nått man kan gå till volvo och fixa. lär inte vara ensam med det problem
Kluster skrev:Lite svårt att veta vilken årsmodell du har men på min MY08, sidan 107 i instruktionsboken (http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... TP9175.pdf) så står det precis hur man ska göra.
07a s40 har jag. så gör inte jag iallafall. jag har en liten skruv under den nycklen som man kan dra ut . måste lossa den för att komma åt batteriet, men dom har väl fattat det till 08a skruven går sönder
av PaS83
Då har nog någon förstört skruven tidigare, båda mina nycklar till min 07:a har "riktiga" skruvar, ser ut att vara ett PZ0 kryss i skruven.

Det borde ju funka att försiktigt borra bort skruvskallen, dela på nyckeln och sedan skruva bort resten mha. en näbbtång eller liknande!?

Hej, Är det någon som vet måtten […]

Ett alternativ till att gissa kan ju vara att bes&[…]

installera dragkrok

Om jag hade velat byta på min 2012:a, som al[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Oookeeeeej!! Här har vi en för historieb[…]