Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av myrddraal
hej!

Efter byte av en ruta har jag problem med fönsterlisten som siter nedtill på bakre sidorutan...ett clips har lossnat och försvunnit så listen e svår att få på och bli kvar....jag ska försöka ordna clips på skroten....men min fråga gäller monteringen....listen e svår få på clipsen som sitter...finns det en speciell metod hur den ska fästas?...t.e.x om den ska lirkas fast undertill först och sedan böjas uppåt?....nån som vet.....listen e dessutom lite deformerad vid de punkter som ska mot clipsen....

bilen e 945 92 årsmodell....
av rd350
Problemet är säkert att rutan inte är fasttryckt (pressad) det måste göras om den sitter med butyltejp annars får du aldrig listen att sitta ordentligt. Man pressar med en speciell press. Alternativet är att montera med pur-lim som på nyare 945or, detta blir bättre och är enklare.
av myrddraal
..rutan är limmad utav en bilglasfirma så den sitter säkert som den ska...problemet e att listen e svår få på clipsen plus att ett clips saknas.....
av rd350
Gå då tillbaka till glasmästaren, listerna ska sitta som de ska fast det är en lite äldre bil. Det är inte ovanligt att rutorna är satta med butyltejp som originalet har varit och sedan har man inte pressat.....
Volvo car UX

En liten nackdel med nya GUI tycker jag är at[…]

Bensinpriser v2

Över 23 nu för diesel. Tror ni vi komme[…]

Fönsterhiss ur funktion

Du kan byta ut bara den skadade kabeln (eller kabl[…]

Hastihetsmätare.

Har samma problem… Ibland om jag dunkar ti[…]