Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av meggan15
Hej

Jag är i tankarna att äntligen få tummen ur röven å byta Klimat-panelen.
Söker lite råd å tankar på vad som kan vara bra att veta?

Hitta denna tråden på garaget http://www.garaget.org/forum/viewtopic. ... 2#p2161012
där det står hur man får loss mittkonsol. Behöver man verkligen ta ur stereon då jag inte har koden till den eller är jag dumsnål som riskerar att skada något, kortsluta mm?

Jag har typen sån här http://www.bildelsbasen.se/67-W908041.html

Kan berätta lite om problemet.
AC funkar, ger kyla och reglerar bra under sommar halvåret.
Den har problem att ge värme. Ställer jag reglagen på Auto | Auto | tex 22*c så ger den kalluft (dock inte fullfläkt alltid)

Tillfällig lösning: "Värmeratten" Max och styra fläkthastighet. Fungerat bra under dom kalla månaderna.

Skulle vilja kunna få igång "airmixen" så man kan få lite sådär lagom varmluft. Om våra bilar har sådan funktion?

Jag har kört runt såhär i snart två år. Löpte bilen av morsan när den var såhär och dom hade den inne hos volvo som ville byta panelen. Men DSA-knappen saknades så den blev inte bytt och det rann ut i sanden.

MVH Robin.
Senast redigerad av 1 meggan15, redigerad totalt 0 gånger.
Uppdate.

Bytt ut klimat panelen idag efter mycket om och men :twisted: .
Tog en liten sväng efteråt för att undersöka om problemet kvarstod.

8*c ute ställer Auto | Auto | 22*c
Den blåser nästan max typ 4/4,5 och om jag känner vid det ställbara utblåset vid dörren så är det kalluft som kommer men vid fötter och "uppåt-blås"/ruta så är det ljummen/varmluft. Ställde även in den på 24*c kom lite varmare luft då. Men inte tillräckligt för att bilen skulle bli 24*c varm så att säga.
Hur beter sej era bilar?
Ska se imorgonbitti vad den gör när det är nära nollan.

Blir skogstokig på det här.

Kan det vara spjällgivare/motor?
Kalibrera?

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]

Plockat av och smörjt dragkroken och så[…]

Byta fjädersäte på en V70 -06

Så länge dem sitter 180 grader frå[…]

Det var väl givet, de behöver ju miljard[…]