- fre 11 mar 2011, 20:21
Har fått ordning på bilen,det var som jag hoppades på, men var osäker på,
så tar bort min fråga, och skriver ist felsymptom, och lösning.
Felsyptom:
tomgången gick upp på 2000varv och temperaturen maxades, bilen startade inte sedan.
Efter några försök gick bilen igång, det gick att köra ett 100tal meter, sen samma sak igen.
Orsak:
Vattentempgivaren var dålig.
lösning:
Köpte ny vattentempgivare på Mekonomen, fanns 3 olika, den jag skulle ha kostade 300kr.
Givaren satt monterad under termostathuset, så lossade kontakten, lossade kåpan över motorn,
lossade termostathuset och vred undan slangen, demonterade tempgivaren, i med nya, o ihop med allt,
Allt klart på under 5min, inga stora problem.
Dock vet ja inte om man vågar lossa termostathuset utan att ha ny packning till den?
Min termostat byttes för mindre än 3 månader sen, så var inte orolig för den.
Tack till Vetten för hjälpen!
så tar bort min fråga, och skriver ist felsymptom, och lösning.
Felsyptom:
tomgången gick upp på 2000varv och temperaturen maxades, bilen startade inte sedan.
Efter några försök gick bilen igång, det gick att köra ett 100tal meter, sen samma sak igen.
Orsak:
Vattentempgivaren var dålig.
lösning:
Köpte ny vattentempgivare på Mekonomen, fanns 3 olika, den jag skulle ha kostade 300kr.
Givaren satt monterad under termostathuset, så lossade kontakten, lossade kåpan över motorn,
lossade termostathuset och vred undan slangen, demonterade tempgivaren, i med nya, o ihop med allt,
Allt klart på under 5min, inga stora problem.
Dock vet ja inte om man vågar lossa termostathuset utan att ha ny packning till den?
Min termostat byttes för mindre än 3 månader sen, så var inte orolig för den.
Tack till Vetten för hjälpen!
Senast redigerad av 1 VolvoRobban, redigerad totalt 0 gånger.