Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Frorre
Ja, som rubriken lyder. Smällde med en tjäder häromdagen, ingen skada på bilen utöver ett av Hella Rallye 3000-extraljusen som stukades till och sprack på flera ställen. Insatsen och glaset höll. Skulle alltså behöva ett nytt ytterskal.
Alternativen som jag ser är : Köpa nytt skal (har inte hittat nåt pris), eller köpa ett SIM-ljus nytt och sätta i Hella-insatsen. (ca.300)
Frågan är : passar Hella-insatsen i SIM-ljuset? Om inte, hur bra funkar det med 1 hella och 1 sim-ljus? (Genomskinligt glas, 100w halogen.)
Att det kommer se lite konstigt ut skiter jag i :roll: Bilen ser för j-vig ut ändå (vanskött bruksbil, S70. Skitbrun...)
Men funkar det? Tacksam för svar!
av Frorre
Tänkte att ljusbilden förändras, eftersom Hella har ljusbilden i glaset, SIM har klarglas och så är insatsen i plast på SIM. Vill helst ha samma ljusbild på bägge ljusen. Fick i alla fall tag i en kåpa, Hella original trots att den inte tillverkas som reservdel längre, mekonomen här hemma hade en liggande på lager :) Hade det inte funnits hade jag köppt ett SIM på vinst och förlust och testat.
Polerade även lyktglasen (både extraljus och strålkastare) med autosol. Vilken grym skillnad, har tidigare tvättat av dom med vatten någon gång i månaden, men det här gav verkligen effekt. Vilken grym förbättring av ljujet!
av Frorre
Ibland kanske man borde kolla faktan lite mer noga... :roll: Ska nog själv köpa mig två eller tre SIM till nästa vinter (xenonkonverterade). Glädjande att höra att det är ordentliga reflektorer!
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Frorre skrev:Ibland kanske man borde kolla faktan lite mer noga... :roll: Ska nog själv köpa mig två eller tre SIM till nästa vinter (xenonkonverterade). Glädjande att höra att det är ordentliga reflektorer!
Något mera prisvärt är ju svårt att hitta, kör själv med 3st (2st flod+1st pencil) xenonkonverterade :-)-)

Köp ferritas standard rostfria system s&arin[…]

Sätt på keramiska belägg näst[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]