fredrikkesson skrev:Farthållaren med autobroms, hur mycket bromsar den och fungerar den bra?
Den funkar förträffligt, har man vant sig med adaptiv farthållare är det svårt att vara utan det. Du får ju även Driver alert system och BLIS i det paketer har jag för mig, vilka också är riktigt bra hjälpmedel. Många gånger när man fipplat med ungar eller mobiltelefoner har DAS gått in och varnat, bra!
En del gnäller på BLIS, men det är ytterst sällan som du får "felblinkningar", och vänder man på det har systemet aldrig missat att varna när det väl finns något i döda vinkeln, inte en enda gång på någon av bilarna har det hänt mig.
Farthållaren bromsar in med ett "sug" när du kommer för nära, du kan själv välja avståndet som du vill ha till framförvarande fordon med knapparna på ratten. Sen är det jäkligt skönt att slippa koppla i och ur farthållaren när det är trafik som stör hela tiden.
Helt klart är det ett bra paket, om det är värt pengarna är väl upp till var och en. Personligen skulle jag välja det alla dagarna i veckan.