Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vicster
Det är en svår och högst personlig fråga. Om du håller på att somna vid ratten kan dessa 18000 eller vad det kostar rädda livet på dig (=absolut värt pengarna), men å andra sidan tycker inte jag att paketet är särskilt prisvärt på DNA-fria Volvo-bilar.

Lane depature warning mm. tycker jag är snarare ströande och BLIS litar jag inte fullt på heller (delvis pga. jag har sett att de inte fungerar bra trots rengjord lins på bilar som bara är ett par tre år gamla).

Valet är ditt och "värt pengarna"? Troligtvis inte...
Användarvisningsbild
av Gurra82
du kan köpa mycket annat för de 18000 kr enligt mig, och bilen blir ful som stryk med plastbiten i grillen
Användarvisningsbild
av FWH
ACCn i paket gillar jag.

Resten är jag inte lika övertygad om, bland annat eftersom man får en del fel indikeringar i dåligt väder etc. MEN - om det räddar dig från en olycka så är det värt pengarna.

Som sagt , det är högst personligt, jag skulle välja ganska mycket annat innan detta paket. Helt klart skulle Teknik paket 2, HGV paket 2 och subwoofer ha högre prio för mig.
Användarvisningsbild
av Krollspell
fredrikkesson skrev:Farthållaren med autobroms, hur mycket bromsar den och fungerar den bra?
Den funkar förträffligt, har man vant sig med adaptiv farthållare är det svårt att vara utan det. Du får ju även Driver alert system och BLIS i det paketer har jag för mig, vilka också är riktigt bra hjälpmedel. Många gånger när man fipplat med ungar eller mobiltelefoner har DAS gått in och varnat, bra!

En del gnäller på BLIS, men det är ytterst sällan som du får "felblinkningar", och vänder man på det har systemet aldrig missat att varna när det väl finns något i döda vinkeln, inte en enda gång på någon av bilarna har det hänt mig.

Farthållaren bromsar in med ett "sug" när du kommer för nära, du kan själv välja avståndet som du vill ha till framförvarande fordon med knapparna på ratten. Sen är det jäkligt skönt att slippa koppla i och ur farthållaren när det är trafik som stör hela tiden.

Helt klart är det ett bra paket, om det är värt pengarna är väl upp till var och en. Personligen skulle jag välja det alla dagarna i veckan.
av vandenhoogen
Gurra82 skrev:du kan köpa mycket annat för de 18000 kr enligt mig, och bilen blir ful som stryk med plastbiten i grillen
Har fått för mig att plastbiten i grillen finns där enbart för att visa grannarna eller kollegorna att kolla på mig jag hade råd...för tekniskt sett måste det ju gå att gömma radarn bättre tycker jag...?? Ford har ju också blis men de syns inte alls på samma sätt...??

Jag valde till driver support främst för accns skull, en farthållare värld namnet:) hoppas jag slipper klaga lika mkt på folk somn kör ojämt...och måste erkänna att man någongång ibland inte vart helt jättepigg och alert framför ratten så lane departure o driver alert kommer säkert göra en påminnd någongång om att ta ett extra kafferast längs rutten eller som någon skrev man är lite ouppmärksam för ett kort ögonblick... är man teknikgalen så gillar man ju också allt som kan blinka :wink: iaf första veckan
Användarvisningsbild
av Gurra82
värsta som finns när folk kör ojämnt, jag betalar ju dessutom inte till 18000 för att jag inte skall "upptäcka" de bilisterna, Nä jag växlar ner 2 kuggar och trycker till och håller min fart som jag vill, jag sparar dessutom lite soppa på att slippa ligga bakom sölpropparna
ja farthållaren är den man helst vill ha! någon som vet vad skillnaden är på farhållaren med autobroms och farthållaren til ex v60 där står det farthållare med full autobroms.
av Steff 99
Har man haft driversupport, med allt det innehåller skulle jag inte vilja vara utan.
De som tycker det är dåligt verkar vara de som aldrig har haft dessa hjälpmedel.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja

Kollade lite närmare på ihop­sä[…]