NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V50åkare
Jag ska köpa diodljus till min V50 och läst trådarna här på forumet men inte blivit riktigt klok.

Tänkte som nummer 1 byta i pos. ljusen
nummer2 byta i dimljusen
nummer 3 skyltbelysningen

Vill ha så vitt ljus som möjligt och inte blått

Så vlll gärna ha lite bra erfarenheter från er andra här och gärna länkar till bra sidor där ni köpt era dioder

Sen i dimljusen blir det inte mycket ljus va utan mest för utseendet skull, eller?

Hör av er med synpunkter för sett bilder och det blir riktigt snyggt
av PaS83
Positionsljus w5w
Skyltbelysning c5w
Dimljus H11

Har själv köpt mina dioder med w5w sockel på ebay, tog bara någon random säljare
med bra pris, tror dom kostade 99 cent per par inklusive frakt från Hongkong.
av perrrat
Detta har jag på min v50:

Positionsljus
http://www.xenonkungen.com/se/art/w5w-led-5xsmd.php
Valde 6000K för att de matchar original 4300K xenon halvljus bäst (provade först 4300K) Dessa lyser upp reflektor bra också.

Dimljus
http://www.xenonkungen.com/se/art/h11-x ... -4700k.php
Dimljus lyser inget från början men dessa lyser iaf bättre än diod. Ljuset är något mer åt det blåa hållet än original xenon

Positionsljus
http://www.jula.se/led-lampor-s8-5-2-pack-129683
Lyser likt 6000K

Diodlampor är känsliga för dålig kontakt, kan bli att de lyser på "halv eftekt". Se till att kontaktytorna är rena!!
av dieseldyret
har prøvd flere forskjellige merker av Xenonlook til tåkelys foran (H11), men har problemer med at de ryker etter 2-3 uker. Lengste jeg har fått til å holde er 2 måneder med Osram Nightbreaker. Om jeg setter i de originale Volvo lyspærene igjen, lyser de uavbrutt, og har gjort det siden 2005... Hva er feil? Varme? Kvalitet er nok i bildet på disse xenonlook pærene, men Osram har jo godt rykte?

Noen som kan anbefale xenonlook pærer som holder lenge? NJoen som har kjørt med slike pærer over ett år i strekk? (som bruker de daglig i tillegg..)
Användarvisningsbild
av V50åkare
Vill hitta dioder till parkeringsljuset och då så likt xenonljuset som möjligt

Finns massor märker jag, hur många dioder ska man välja?
Hur länge håller dom och vill få tips om bra hållbara

Hur är det med ljusövervakningen på parkeringsljuset? behöver jag canbusledlampor?
Kanske någon med bilder?
Användarvisningsbild
av opA
V50åkare skrev:Vill hitta dioder till parkeringsljuset och då så likt xenonljuset som möjligt

Finns massor märker jag, hur många dioder ska man välja?
Hur länge håller dom och vill få tips om bra hållbara

Hur är det med ljusövervakningen på parkeringsljuset? behöver jag canbusledlampor?
Kanske någon med bilder?
Finns mängder med frågor om dioder, bara att söka på forumet ;)

Men här har du en bild på hur de ser ut på min med dioder i pos.ljus.

Bild

Lite svårt att svara på hur många man ska välja.. det är upp till var och en. Beställ med så många så möjligt är du inte nöjd lämna tillbaka och ta en med några färre =)

Hållbarheten har jag märkt är olika.. jag har bytt en av mina dioder då den började lysa sämre än den andra sidan. Och detta är en gång på... hmm.. 2 år som jag använt dom.

Pos.ljus övervakas inte så canbus behövs inte.
Användarvisningsbild
av opA
V50åkare skrev:Är det ljusövervakning på dinljusen eller kan jag utan vidare sätta i dioder utan att få någon varning om att en lampa är sönder?
Ingen övervakning i dimljus ! Kör så de ryker :)
Motorn tappar kraft och dör.

Motorlampan funkar den har tänds några […]

Var sitter Volvo On Call batteriet i bilen och vad[…]

Fläkten bryr sig inte om hur varmt du tycker […]

Ja, den prissättningen råkade jag ocks&[…]