Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av laga
965 -96, vänster blinkers, både fram och bak lyser konstant när tändningen är påslagen. Höger sida blinkar som den ska. Är det separata reläer för vänstar resp. höger sida? Vänster sida vill inte blinka alls. Upptäckte felet en morgon när batteriet var urladdat och det glödde i vänster sidas blinkers. ( Blinkerspaken var inte lämnad i "vänsterläge" sedan dagen innan) :
/ Laga
Det får mig att tänka på jordfel
har du dragkrok på bilen så
kolla kontakten där.
Om det är igenärgat där så kan man få
all världens konstiga elfel.
Det kan ju vara en slump
att det uppenbara sig
när batteriet var nedgånget. :)

Mvh/Roger

VÄLKOMMEN HIT :D
av rd350
Ligger nära tillhands med dragkrokskontakten som föregående skrev. Blinkersreläet hittar du i knappen till varningsblinkersen och det finns bara ett. Ganska vanligt på 960 att det lägger av men då brukar det inte funka alls.
av laga
Ett tag sedan jag ställde frågan men bättre sent än aldrig! Tack för svaren, det var mycket riktigt dragkrokskontakten som var den felande länken - totalt ihopergad av vägsalt. Nu är kontakten ersatt med en ny och bilen har väl aldrig blinkat bättre än nu...... :lol:
Värde på på min V60

Precis som Lövet skrev. skroten? verkligen in[…]

Det spelar ingen roll för efter en resa till […]

Bensinpriser v2

jag tror på en dubbling härifrån,[…]

Läckage koppling v70 II

Såhär ser den nya delen ut, går […]