Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Var på väg från Skåne till Västervik, Strax innan Växjö stannade motorn. Samtidigt hade det blivit ganska kallt, ca 14 grader. Första tanken var ispropp, har inte tankat fullt på länge och då kan ju kondens samlas. Hällde i en flaska K-sprit. Efter ett tag gick det ätt starta och köra vidare men den går inte långt innan den stannar igen. Bytte bränslepumpsreläet då jag hade ett sådant med mig, ingen skillnad. Kan en gammal bränslepump vara känslig för kyla? Efter att jag knackade lite på den så gick den faktiskt 3 mil till vårt nödstopp för natten. Tacksam för alla tips, vet inte om vi vågar köra vidare imorgon. Finns det någon test man kan köra?
Ja jag är ju inte säker, men faktum är att den gick oavbrutet i flera mil efter knackandet. Eller så kanske en ispropp lossnade? Pumpen ser rätt rostig ut i alla fall, så det är nog dags att byta. Undrar om det går att byta enkelt, det ser ju i alla fall ut som att det går lätt att komma åt.

Du lär ha en rörstump och fixera med t[…]

du kommer kunna köra dina bilar så l&au[…]

En fråga om rostlagning

Är det bara fläckar, ej genomrostat? I d[…]

Martins XC40 T4 AWD Inscription -22

Spännande och bra färg-kombo! Ambe[…]