Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av herding
Hej

Jag har fått ett underligt problem med min 855 2.0T -96
Sedan tidigare vet jag om att den drar ström någonstans, så jag har lagt till med vanan att ta av minuspolen innan jag ställer bilen över natten. Varje gång jag lägger på minuspolen, piper larmet till. Jag låser då upp bilen för att häva startspärren och startar bilen.

I eftermiddags hände dock något konstigt. När jag la på minuspolen lät till att börja med inte larmet, samt att bilen startar inte när jag vrider på nyckeln. Startmotorn går och inga säkringar är söndriga så jag har ingen aning om vad det är. Testade att ta av minuspolen flera gånger efter det och det låter inte "som det brukar". Snälla hjälp mig lista ut vad det är...

Tack på förhand / Niklas
av Kena
Larmet har väl ett inbyggt batteri (backup?)? kan det vara det isf som är tomt om du tagit av kabelskon på batteriet?
Bara en undring för jag vet inte hur det fungerar
Det riktigt löjliga är att när jag la på kabeln igen för att göra ett nytt försök dagen efter, startade den direkt... Trotts -17 ute. Det måste vart något med larmet som du talade om. Något minne måste blivit raderar iom bristen på ström.

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]

Då är där en gul klen kabel mellan[…]