Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wolfeyes
Volvo 855 -96. Vänster halvljus slocknade, gick ett par dagar så fungerade det igen ,efter ett par veckor så slocknade det igen. Har bytt lampa dock utan resultat. Var sitter jordanslutningen till vänster strålkastare?
Användarvisningsbild
av Sevenfold
sitter nog integrerat,, men kolla bakom vänsre lampo framör batteriet där sitter det en jordbrygga. annar tar du en multimeter och mäter dig fram
av ChristerP
Så hade jag på min bil i somras! Det som var fel på min bil var att den bygeln av ståltråd som man spänner fast själva lampan med var något deformerad och därför inte tryckte fast lampan så den jordades korrekt. Jag demonterade bygeln och bockade rätt den med att par tänger. Tog bort motsvarande bygel på höger sida för att se hur mycket jag skulle bocka den.
av *pettson*
Annars går själva lamphållaren att köpa komplett, lös om den inte utgått. Den kostade hiskeliga 42spänn sist jag köpte till min 850 T5 det är ju låga strålkastaren på den. Sitter med tre torx

Uppdatering: sjukt svårt att få det he[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]

På min XC70 -13 så har jag fått […]

Tack för alla tipsen. Läste att termosta[…]