Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av MYBMW2008
Tjena jag har ett litet problem med min volvo 740gl - 88, b230f, gått 36 tusen som nt vill starta, den har gått fint innan felet upstod , det finns gnista, o huvudpumpen som sitter under förarstolen funkar, men när jag tar bort bensinslangen som går till hudpumpen o kör på startmotorn, o där kmr ingen bensin. och jag har mätt kablarna som går till förpumpen o där är det 12v. jag har stoppat ner en slang i tankröret för att höra om pumpen är igång. och det är den , men ingen bensin kmr fram i slangen när pumpen är på, konstigt...

vad tror ni felet kan vara? MVH
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Börja med att kolla om det är bränslerelaterat genom att spruta lite startgas i insugskanalen, startar motorn med hjälp av startgas kan man med stor säkerhet fastslå att det är bränslerelaterat.

Kan vara följande orsaker.

Bränslepumpsrelä, igensatt bränslefilter, bränslepump, förträngning i bränsleledning eller dåligt fungerande BränsleTrycksRegulator (BTR).

Börja med att löda om alla lödningar i pumpreläet eftersom det är en vanlig källa till problem.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av SvenB
Ispropp i bränsleledningen?
av MYBMW2008
gnestakalle skrev:Börja med att kolla om det är bränslerelaterat genom att spruta lite startgas i insugskanalen, startar motorn med hjälp av startgas kan man med stor säkerhet fastslå att det är bränslerelaterat.

Kan vara följande orsaker.

Bränslepumpsrelä, igensatt bränslefilter, bränslepump, förträngning i bränsleledning eller dåligt fungerande BränsleTrycksRegulator (BTR).

Börja med att löda om alla lödningar i pumpreläet eftersom det är en vanlig källa till problem.

Mvh GK

Hej! jag hade bilen 1 dag i varm garage, , o när jag testade att starta så startade den direkt, o jag tog bort bensinslangen som går till huvudpumpen under förarstolen medan bilen var på, men där kom ingen bensin, lät bilen vara i några min men fortfarande kom det ingen bränsle i slangen. sen gick jag ut med den o körde i 10-15 min, o den gick perfekt. efter det börjar bilen dö, sen helt stendöd, då gick det nt starta den mer
Senast redigerad av 1 MYBMW2008, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SvenB
MYBMW2008 skrev:
KKR skrev:Ispropp i bränsleledningen?
Hej! hur kan man kolla om man har ispropp? MVH :)
Genom att som du tydligen gjort, ställa bilen i varmgarage. Men sen måste du se till att få i något i tanken som gör att det inte fryser igen när du åker ut i kylan, ifall du har fått vatten i tanken.(lite etanol kanske)

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]