Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Hejsan

Hur kommer man åt luftkonditioneringsanläggningen på en volvo FM lastbil? Det går ju att demontera friskluftsfiltret på framsidan, men efter det verkar det inte finnas så mycket mer att ta bort. Elementet går ju att se genom hålet, men runtomkring verkar det bara finnas plåt som är en del av konstruktionen. Det logiska verkar vara att göra det genom att ta bort panelen inne i hytten framför passagerasätet. Hur går man tillväga, behöver man några specialverktyg?

Anledningen att jag vill komma åt luftkonditioneringsanläggningen är för att jag vill kunna förhindra att luft tas in utifrån när jag sätter på recirkulering. Enligt instruktionsboken är det just detta som sker: Bild

Som synes tas uppenbarligen fortfarande en liten del luft utifrån. Jag är medveten om att det säkert finns en anledning till att så sker, men jag behöver ändå försöka täta det hålet då jag trots en intryckt återcirkuleringsknapp upplever dålig luft i hytten. Vart tas denna extra luft in?, och hur tätar man på enklast sätt det hålet? (förslagsvis med silvertejp). Jag antar i och med rubriken att man måste "öppna upp" och fixa det.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]