- sön 28 nov 2010, 14:39
Efter att jag startade bilen i dag började tomgången sjunka. Det skedde ganska sakta och pendlande men stabiliserade sig på ca 500rpm. Lät bilen gå en stund på tomgång, var även ute och körde i snöstormen tills motorn var helt varm. Fortfarande låg tomgång. I övrigt går den som en klocka, startar utan problem. När man kör och frikopplar så dippar tomgången så att den nästan dör. Men annars inga problem.
Har ej läst några felkoder, utan ställde in bilen i garage för att låta den torka till innan jag börjar plocka. Tänkte bara kolla om det var någon som har någon idé!
Har kollat runt och sökt här på forumet men bara hittat problem med pendlande tomgång. Kanske är samma fel, men vad vet jag???? ??:-/
Tack på förhand!
Elf
Har ej läst några felkoder, utan ställde in bilen i garage för att låta den torka till innan jag börjar plocka. Tänkte bara kolla om det var någon som har någon idé!
Har kollat runt och sökt här på forumet men bara hittat problem med pendlande tomgång. Kanske är samma fel, men vad vet jag???? ??:-/
Tack på förhand!
Elf
I was born to rock'n'roll, everything I need
I was born with the hammer down
I was built for speed.
I was born with the hammer down
I was built for speed.
- By Edwe